Quote of the Day:

"Allah always provide us with better things if we keep on trusting Him. Faith and hard work would help.."
-FzaIbrahim

TIME:



Thursday, May 10, 2012

Overdose.

Ada manusia suka bercerita mengikut kehendak nafsu dan perasaan sendiri. Tapi pernah kah fikirkan dahulu kesahihan fakta itu? Tercipta pula sebaran cerita yang meluas tentang kebaikannya sendiri dan keburukan orang lain secara umumnya. Lincahnya, jalan penceritaan konon telah diaturnya kemas. Diputar belitkan supaya yang benar itu semuanya berpihak pada dirinya. Disudut lain sebalik taburan kotoran yang diserakkan dipermukaan pemahaman minda orang lain, konon dia datang untuk berusaha menjernihkan keadaan kembali. Tapi itulah.. Bukannya terlambat kala itu tetapi terlalu sakit untuk dipulihkan secara drastik. Pemilihan method yang salah adalah dengan jelasnya tidak akan berkesan. Pemulihan perlu dilakukan dengan perlahan dan sabar. Kalau kau sakit dan kau telan pula 10 biji paracetamol lalu berharap kau akan pulih dengan serta merta, kau silap.
Logiknya, kau akan overdose dan keadaan diri kau akan lebih parah. Mungkin juga mati? Ya, itu logiknya.

Kalau kau buat silap, mohon maaf dan jangan ulangi. Bukan minta maaf dan buat benda yang sama atau lebih teruk. Tiada keikhlasan dan kesungguhan kelihatannya. Mungkin kau tidak sedar orang lain memerhati dan tahu keadaan sebenarnya. Sebab itu kau lagi lincah. 
Kalau kau tak tahu tentang apa yang sedang berlaku, jangan jadi bodoh sombong untuk tunjukkan kau tahu semuanya. Itu adalah KURANG BIJAK. Jangan okay?
Aku ada masa depan untuk dituju. Jadi jangan buang masa kau mencari salah.
Terima kasih. :)