Quote of the Day:

"Allah always provide us with better things if we keep on trusting Him. Faith and hard work would help.."
-FzaIbrahim

TIME:



Saturday, February 04, 2012

Tersembunyi.

Lampu berkelip-kelip seolah-oleh terbakar fiusnya. Ada pepatung kecil cuba bermain-main dengan cahaya. Sesekali terdengar bunyi kecil bila ia berlanggar dengan mentolnya. Dibawah cahaya kelip-kelipan pula ada seseorang duduk menundukkan kepala sambil berdiam diri sambil merenung kembali setiap apa yang sudah dilaluinya didalam hidup. Sudah senang banyak yang dilaluinya sendirian. Tentang apa yang perlu dia telan dan hadamkan walaupun rasanya sangat pahit dan kurang menyenangkan. Teguh dan cekal, itu yang terpaksa dia lakukan untuk teruskan kehidupan.
Manusia memerhati, melihat dan menilai jauh dari apa yang sebenarnya sudah berlaku. Sempurna, itu yang mereka fikirkan. Tersenyum diluar dia mendengar, belajar untuk lebih tabah didalamnya pula. Tak perlu dia ceritakan semuanya, tak perlu dia jaja semuanya. Itu kisah dia, cukup dia sahaja yang simpan.
Susah senang, sakit sihat dia cuma dia yang tahu. Ada yang cuba menganggap dia baik-baik sahaja setiap masa kerana sentiasa ada senyuman dan tawa di riak wajahnya. Wajarlah jika mereka-mereka mengatakan dia tidak punya masalah yang berat. Cuma.. Mereka lupa sesuatu.

Ada coretan dalam diri yang hanya kita sahaja tahu.