Quote of the Day:

"Allah always provide us with better things if we keep on trusting Him. Faith and hard work would help.."
-FzaIbrahim

TIME:



Wednesday, January 04, 2012

Chosen.

Lima belas minit aku pejam mata. Tenang sebentar. Ada suara yang terngiang di dalam minda. Aku diam dan dengarkan dengan teliti. Sesekali aku letakkan tapak tangan di dada dan senyum. Otak ligat mencari kembali gambaran lama. Tentang apa yang selalu tercari-cari. Tentang apa yang aku selalu inginkan. Aku kini percaya bahawa mimpi dan impian kita boleh jadi kenyataan bila kita selalu percaya dan tidak mudah putus asa. Sabar itu senjata. Komunikasi itu medium yang penting. Kalau kau mahukan sesuatu itu sentiasa mengikut cara kau, itu silap. Sebab hidup perlukan toleransi. Ego itu pemusnah senyuman. Aku sudah belajar itu. Berkali-kali. Kali ini, aku mahu lekatkan di dalam otak. Jangan lalai lagi, jangan terlupa lagi. Akibatnya kelak sudah aku tahu. Tak, aku tak mahu ulangi kesilapan yang sama. 

Sekarang? Aku sudah pilih apa yang aku mahu. Ya, aku mahu berpegang teguh pada sesuatu itu sebab sekali aku sudah setuju menerima, bermakna aku sudah berjanji untuk menjaganya. Kenapa? Sebab aku sukar menerima sesuatu. Sebab aku ini jenisnya paranoid. Tidak mudah mempercayai sesuatu. Tapi bila aku sudah membuat keputusan terhadap sesuatu, bermakna benteng itu sudah perlahan-lahan aku longgarkan. Kelak aku akan tahu dan teroka apa yang selebihnya.
Bila kita terus percaya, masanya pasti akan datang.
(Aku jumpa pepatung ni dekat waterfall. Teruja sekejap.)