Quote of the Day:

"Allah always provide us with better things if we keep on trusting Him. Faith and hard work would help.."
-FzaIbrahim

TIME:



Saturday, November 26, 2011

Nukleus.

Aku perhati awan indah semalam. Luas terbentang langit nun di atas. 
Baru aku sedar betapa lamanya aku tidak memerhati semua itu. Aku kagum dengan kejadian ciptaan indah seperti itu. Kenapa kita selalu lupa apa yang kita pernah rasa tentang sesuatu yang kita sudah lama ada? Bagaimana rasanya dahulu saat pertama kali kita rasa gembira akan sesuatu perkara, kenapa kini kita lupa? Hanya kerana kita rasa bangga kerana memiliki sesuatu yang indah dimata orang lain? Kenapa? 


Perempuan. Lelaki. Kedua-duanya serupa. Hanya jantina dan fizikal yang membezakan. 
Terkial-kial mahukan semua perkara. Tapi tak pernah rasa mahu menghargai. Umpama kanak-kanak kecil yang mahukan sesuatu. Bila dihulurkan permainan kesukaan, dicampak, dibaling, dirosakkan dan kemudian mahukan yang baru. Menangis bila tidak dipenuhi permintaannya. Familiar?? Similar?? 


Dan kau. Sekali sekala, aku tahu kau ada berkunjung kemari.