Quote of the Day:

"Allah always provide us with better things if we keep on trusting Him. Faith and hard work would help.."
-FzaIbrahim

TIME:



Thursday, May 05, 2011

Bulan.

Bulan, kenapa kau cuma hadir di malam hariku? Merajuk kah dikau? Benci kah kau pada sang matahari? Tidak berkawan baik kah kau dengan siang hari? Kalau saja kau tahu betapa pentingnya kau di setiap waktu aku. Tapi ya, memang lumrahnya kau dicipta tuhan sebegitu kejadiannya.

Cuma..
Alangkah baiknya jika aku boleh memilih untuk kau.
Memberikan kau pilihan dengan lebih sempurna dan terbaik.
Alangkah baiknya..

Tapi.
Aku cuma manusia biasa. Aku juga perlu tidur, rehat dan berhenti seketika.
Ya, seperti kau juga.
Jadi mungkin betul, aku juga harus fahami sifat semulajadi kau.
Tapi janji ya, kau akan selalu ada disitu. Takkan pernah berganjak.
Janji ya?