Quote of the Day:

"Allah always provide us with better things if we keep on trusting Him. Faith and hard work would help.."
-FzaIbrahim

TIME:



Sunday, March 07, 2010

Tolonglah baca ini.


Aku balik umah sejak khamis petang ritu.

 Ye, benar tu.

 Aku jumpe doc jumaat tu. Then tgahari cmthu aku g wad. Mak lang aku masuk hospital due to serangan jantung. She was in unconscious condition. Aku msuk ICU tu n cuma dibenarkan tgk dari luar tingkap je. Lame aku perhatikan die kt dlm  bilik tu dari luar. Byk sangat wayar. Here n there. Aku terus je jadi sebak. Yela, selama ni aku tgk die senyum n semlm kaku mcm tu je. Tibe² aku rasekn pipi aku basah. Ouh no.. Aku tatawu bile mase those tears came out from my eyes. Suasana sunyi n suram je. Memang lama aku perhatikan bliaw. Huu~

Then aku kuar dari ICU n pegi kt tmpat tgu depan tu. Aku tgk orang duduk² kt situ smbil bace Yasin n ade yg termenung. Aku perhatikan kesemua mereka. Baru aku tahu betapa susahnye bila aku di tempat mereka. Kalo korg de mase lapang, cube la pegi ke wad² kritikal n perhatikan apa yg org sekeliling buat. Mereka mengharap orang yang tersyg utk sembuh secepat mungkin. Air mate aku bergenang melihat mereka. Ye, sangat sayu. Agaknya mcm mana la bila nurse² kt situ lihat keadaan sedemikian kn? Hari² tgk orang berharap. Hari² tgk penderitaan pesakit. Dan mungkin hari² jugak mereka saksikan kematian. Ouh.. Naseb baek aku xpnah lgsung terpikir nk jadi nurse atau doktor. Emosi aku x kuat utk berhadapan dgn keadaan sebegitu. Ye, aku tak mampu..

Nota Kaki Ayam:
Syg lah diri korg n jgn sekali² cube utk letakkan keadaan korg seperti mereka.
Pasti ramai yg susah hati nnt. Cuba la elakkan ea..