Quote of the Day:

"Allah always provide us with better things if we keep on trusting Him. Faith and hard work would help.."
-FzaIbrahim

TIME:



Wednesday, November 11, 2009

Mimpi aku ithu mksudnye apekah??


Semalam? Sengaja aku tamo post entry. Knape? Sengaja lah! Isk..

Hari ini? Lokasi kedudukan aku skg adelah secara meniarap di atas tilam smbil kaki dilunjur atasdinding serta 2 bijik bantal menampung bdn. Hihahiha~ *ape² saje lah Fza..*
Due tige empat lime enam hari ni aku rase cm x bape nk sedap sgt la hati ni. Tah knape ye? Aku sakitkah? Atau ade org tgh marah kt aku kah? Or.. Aku da nk m**i kah? Ouh dear.. Ape ni?? Tamo tamo! Aku tamo b'emosi. Skg ni emosi aku mmg tak stabil sgt. Tgh hari ni? Aku mkn ikan keli bakar ngan msk lemak nangka.*pergh! sedap gile!* Namun tiade nasi diserta kn. Knape lagi? Tah! Mls..

Hari ini maw b'cherita ttg ape ea? *think Fza! think! think!*

Eh,bru aku sedar. Dah lame aku x b'mimpi. Bile tdo je, just rehatkn bdn. Esok pg nye bgun,tiade ape utk di igtkn mse tdo. Mksud aku,mimpi lah! Before this, aku de gk mimpi². Skg? Tah,mcm tadhe je. Bosan tol.


Sblom ni aku pling kerap mimpi ni:

1. Kena kejar dgn org yg aku knal + mnatang + strangers.
2. T'apung² kt udara. Mcm de kuase pe tah tbe² t'apung. *mcm la hebat sgt. Haha!*
3. Mimpi org meninggal. *sedar² aku mmg ngs kt realiti skali walopn tgh tdo. huu~*

Aku slalu blur dgn 3 jenis mmpi ni. Isk. So skg ni aku de tenet dpn mate en..? Aku pn type laHttp://www.google.com *skema tol* dan dgn serta merta aku type kn keywords yg b'kaitan. Last² aku dpt la sedikit jwpn. Tah btol or x, tatawu la. Bak kate org mlayu "mimpi ithu cume mainan tdo" en. So yeah,lynkn saje lah~ :)

1. Kena kejar dgn org yg aku knal + mnatang + strangers.

Maksudnye:
Mimpi kebimbangan, kadang-kadang mimpi ini ialah ketakutan benar bahawa akan diserang atau digertak. Secara lambang, ia menunjukkan anda mencuba melepaskan diri dari situasi yang susah ataupun anda tidak menghadapi hakikat. *huhuhu~*

2. T'apung² kt udara. Mcm de kuase pe tah tbe² t'apung.
*yg ni kerap gile. Ceyh!*

Mksud 1:
Simbol mistik kebebasan. Mimpi terbang merupakan firasat baik. Anda secara instinktif tahu tujuan-tujuan di dalam hidup anda dan cara mencarinya. Apakah anda mencari cinta, atau tempat untuk hidup, atau keuntungan. Anda terbang di atas hambatan bumi dan bertemu dgn kebahagiaan. Mimpi terbang yang berulang menandakan peruntungan besar.*tah ape yg untung la. ir ir ir~* Semua tradisi menjelaskan mimpi terbang dengan cara yang sama. Jika anda terbang dengan tetap berbentuk manusia, anda akan menemukan kebahagiaan dalam kehidupan biasa tapi sukses. Jika anda berwujud burung dalam mimpi, anda akan paling beruntung dalam hidup dan menarik keberuntungan. Jika anda mimpi sebagai manusia yang punya sayap, anda akan sangat kreatif dan menjalani hidup yang sangat memuaskan.
*tapi aku punye mimpi just diri sndri je n aku tadhe sayap. Huhu~*

Maksud 2:
Ertinya anda akan mendapat suatu pengalaman/ilmu yang sangat bermanfaat bagi anda yang dapat membantu hidup atau karier anda. *hrap² la kn?*

3. Mimpi org meninggal.
*yg ni sedeyh gile!*

Mksudnye:
Siape yang anda mimpikan akan pnjang umor. *aku tersenyum kembali*


P/s:
So skg cmne? Hurm.. Korg mesti de mimpi yg kerap korg mmpikn jugak en?
Kalo maw share, meh la.. :)
De jugak x yg mimpi same cm aku? Huu..

Currently listening to:
Switchfoot - You